Timo Kinnunen
Särkiniementie 16 A 41
70700 Kuopio
Finland

Klikkaa tästä palataksesi takaisin Timon kotisivun etusivulle - Click here to return back to the main menu of Timos' homesite

Klikkaa tästä niin siirryt Joitakin laulujani RealMedia (RA) ja Advanced Audio Format (AAC) audiomuodoissa - sivulle - Click this link to jump to the page of - Some of my songs in RealMedia (RA) and Advanced Audio Format (AAC) audioformats

Ohi tanssin aika on (Those Dancing Days Are Gone)

On the 3th September in 2016

Sanat - Lyrics

Tarjolla olevat audioformaatit

Kun ryhdyin päivittelemään näitä sivuja tulin huomaamaan, että Realnetworks on tehnyt ruman tempun, ja vetänyt kaikki ilmaiset työvälineet pois netistä, joilla pystyi helposti luomaan .RA ja .RM -tiedostoja. Työvälineitäni olivat ennen Real Producer ja Real Encoder, joita ei siis ole enää tarjolla, ja jos jotakin löytyy, ne eivät toimi ainakaan Macissa. Onhan toki olemassa joitakin konversio-ohjelmia, mutta niistä käyttökelpoiset ovat maksullisia, ja suurin osa niistä toimii tavallaan väärään suuntaan, eli konvertoivat Real Media -formaatista nykyisin yleisiin, muihin formaatteihin. Tästä syystä menettelen jatkossa niin, että en edes pyri luomaan .RA -tiedostoja, vaan tarjoan sen tilalle Advanced Audio Format (AAC) tiedostoja. Olen käyttänyt AAC -tiedoston konvertoinissa Freac Free Audio Converter -ohjelmaa, ja Real Media tiedoston luomisessa Easy Real Converter -ohjelmaa.

Advanced Audio Format - AAC

Klikkaa tästä ladataksesi ja kunnellaksesi Advanced Audio Format (AAC) laulun Ohi tanssi aika on - Click this link to download and listen to Advanced Audio Format (AAC) song Ohi tanssi aika on

Real Audio - RM

Klikkaa tästä ladataksesi ja kunnellaksesi laulun Ohi tanssin aika on (Those Danging Days Are Gone) RealAudio (RM) formaatissa - Click this link to download and listen to the song Ohi tanssin aika on (Those Danging Days Are Gone) in RealAudio (RM) format

Tämä on tarina vanhasta miehestä, jota nuori nainen on aikanaan hyljeksinyt (ties mistä syystä), mutta joka näkee naisen vuosia myöhemmin jolloin nainen on menettänyt lähes kaiken, jopa lapsensakin, jotka makaavat hautapaaden alla kuin tukit. Nainen luuli valinneensa aikanaan oikein, mutta pieleen meni. Olisi pitänyt valita paremmin. Olisi pitänyt nähdä toisessa suuruutta, eikä vain, ja ainoastaan pienuutta. Toisaalta on niinkin, että naisten on turhaa ulista menneen onnensa perään, koska syy on nimenomaan sepissä, eikä sysissä. Ne naiset, jotka ottavat riskejä seurustelusuhteissaan, voivat onnistua saamaan haluamansa, mutta tämä voi mennä menojaan – tai voi ihan hyvin kehittyä haisevaksi sohvaperunaksi, tai onnetomaksi naisten hakkaajaksi, tai unteloksi, pensaiskossa seisoskelevaksi kikkelikauhuksi. Siinä se riski onkin, että toheloi omalla hössäämisellään ja mutu-tiedollaan kaiken. No niin. Runon on runoillut irlantilainen W.B. Yeats, ja sen on tavallaan hänelle hyvin tyypillinen. Vanhoilla päivillään mies siirrätti eläinten kiveksistä jauhettua mössää omiin kivespusseihinsa, jotta ottaisi eteen – niinkuin sitä sanotaan. Mutta niinhän se vaan on että nainen vanhenee – ja kun nainen vanhenee, hän menettää rupsahtaessaan paljon enemmän kuin mies, koska nyt kiinnittää yleensä enemmän huomiota ulkonäköönsä, jonka avulla voi vampata miehiä. Kun ikää karttuu, ei kuntosalilla käynti enää auta, tissit alkavat ulottua polviin, ja niskaan ilmestyy tiukka hiusnuttura. Maha leviää mammamaiseksi laakioksi. Nainen alkaa vanhemmiten muistuttaa lähinnä hyvinsyönyttä mursua. Kun maha kasvaa, ja rasvakerrokset vahvistuvat, kärsii nainen miehiä enemmän vanhanwertherin kärsimyksiä, vaikka väittäisikin naama kankeassa virneessä, että sisäinen kauneus se merkitsee vain. Merkitsee kelle merkitsee! Mies selviää ulkomuotonsa muutoksista paljon paremmin, varsinkin kun on osannut huseerata naisten kanssa aikana, jolloin ulkonäössä oli vielä nuoruuden voimaa. Ei sitä sitten vanhempana oikein viitsi vaivautua - naisten vuoksi. Ja jos sattuisi niin ettei oikein ota enää eteen, niin mitä vitun väliä sillä on. Naiset siis tekevät nuorina naisina auttamatta vääriä valintoja, koska kiinnittävät huomionsa vääriin asioihin. Hylkäävät pahakkaat sen jolla on aurinko kultamaljassaan ja hopealaukussaan kuu. Mitä sitten jos joku osaa sanoa asioita hauskasti, mutta jää esimerkiksi tyhjätaskuksi ja taivaanrannan maalariksi, joka elää elämänsä muiden armosta. Tai tulee täydelliseksi ja rikkaaksi, ylimieliseksi kusipääksi. Lopulta hekin kahdehtivat sitä jolla on kultamaljassan aurinko ja hopealaukussaan kuu. No, oli miten oli, sitä vain kuvittelee tuntevansa nuorempana syviä tunteita, ja tekevänsä ikuisia lupauksia, ja kestävänsä kaiken. Pääasia tässä elämässä on kuitenkin se, että pääsee muutaman kerran pukille, jottei tarvitse ainakaan sitä katua – ja jos vielä onnistuu luomaan hienoja tunnelmia ja sen semmoista, sen pitäisi riittää muisteluihin vanhana keinutuolissa. Muistanpa eräänkin nuoren naisen, joka tanssi mieluusti diskotansseja, ja se liikkuikin koko ajan muutoinkin kuin unessa, kuin olisi ollut diskossa. Se eli muotilehtien luomassa maailmassa, ja uskoi ihan oikeasti kaiken mitä niissä sanotiin. Se halusi itselleen komean miehen, vaikka itse oli varsin tavanomaisen oloinen lällerö. Se saikin sellaisen, mutta kuinkas sitten kävikään! Mies kyllästyi varsin pian naisen tavanomaisuuteen, ja alkoi käydä säännöllisesti vieraissa, ja naisen omat veljet salasivat sisareltaan miehet temput, vaikka tiesivät ne – ja tarjosivatpa miehelle jopa hurukyydit autoillaan naikkosten luo. No, erohan siinä lopulta tuli. Tyypillinen pitsinnyplääjän kohtalo. Naiset kai kuvittelevat oletusarvoisesti olevansa tavoittelemiensa miesten arvoisia. Sitten käy vähän samalla tavalla kun joku möllisköntti menisi idols -kilpailuun, ja laulaisi siellä rankasti pieleen. Kun tuomarit sitten sanoisivat tämän ääneen, purskahtaisi möllisköntti mölisevään itkuun, koska ei kykene näkemään omaa tavanomaisuuttaan. Tällainen ihminen kokee varmasti pettymyksiä myös vastakkaisen sukupuolen kanssa. Mutta oli tuon kanssa nyt miten oli, niin tosiasia on, että naiset kulahtavat vanheimmiten, ja punkeroituvat vääjäämättä – ja se on monelle kova paikka. Lapset, joiden vetovoimaan naiset laskevat, muuttuvat sietämättömiksi, tai sitten vain kuolla kupsahtavat, ja lopulta ei ole ainuttakaan pariskuntaa yhdistävää tekijää. Vanhenneen naisen istumasijaksi kelpaa lopulta kivi, ja vaatteiksi pelkät riekaleet.

A singer, players, and some instruments used:

A player: Timo Kinnunen
with my owns (someone must just put his owns)

Some equipments, system, and applications used:

Mac-Mini, Acer XC-605, CoolEdit Pro 2.0, Audacity, Easy Real Converter, and Freac Free Audio Converter